Wednesday 1 June 2011

The Journey of the Kuah Rojak MakBee...

Mak Bee atau lebih dikenali dengan Kuah Rojak Mak Bee ,Produk ini  telah berada dipasaran selama 31tahun sejak 1980. Keaslian resipi Kuah Rojak ini telah cipta oleh Puan Hjh Bibi Binti Abdullah.Pada permulaan Kuah Rojak ini telah diusahakan secara kecil-kecilan di rumah dengan bantuan ahli keluarga dan permintaan hanya dari jiran tetangga dan sahabat handai.Dengan permintaan yang meningkat produk ini telah diusahakan secara komersial.Kini Kuah Rojak Mak Bee telah bertapak didalam pasaran seluruh Malaysia dan luar negara.Keaslian resepi Kuah Rojak ini telah diwarisi oleh generasi keduanya. Walaupun pemintaan semakin meningkat Kuah Rojak Mak Bee masih diusahakan secara tradisional bagi mengekalkan keaslian resepi turun temurunnya.Terdapat juga Kuah Rojak Mak bee yang TIRUAN dipasaran. Bagi mengelak kekeliruan pembeli , sila rujuk lampiran label dibawah atau melihat pada bahagian penutup Kuah Rojak  terdapat  cop "MakBee" yang sah dikeluarkan oleh Makbee Utara Enterprise. Hubungi pihak kami untuk mendapatkan keterangan dan kesahihan yang asli tentang Kuah Rojak Mak Bee .Cik Shazana Mahazir ( 019 2916816).


Kuah Rojak MakBee- TIRUAN
Kuah Rojak Keluaran MakBee Utara Enterprise- ORIGINAL

14 comments:

  1. Boleh.. sila tinggalkan email anda.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum Cik Shazana,

    Produk Mak Bee ni satu ni jer kan??? Label tu pernah bertukar ker?? sebelum ni, saya ada terbeli MAK BEE gak tapi botol & label berwarna amat berlainan sekali.Saya pernah telefon ke syarikat ni utk kepastian sama ada pengeluar ini muslim atau tidak kerana yg tertera di alamat tersebut umpama syarikat cina namun tidak berjawab. Ada tiruan ke di pasaran???

    ReplyDelete
  4. Mcmana ye saya nak dptkan produk nie..
    boleh bg detail produk serta harga..
    terima kasih

    ReplyDelete
  5. Shazana, pastikan label dan jenama Mak Bee di daftarkan untuk dapatkan registered trademark yg sah. Jika tidak, dikhuatiri pihak lain terutama kaum cina akan guna nama dan label yg sama dan mereka akan daftarkan dulu. Akhirnya, jenama Mak Bee famili you tak boleh guna lagi sebab cinabeng tu daftar dulu. Perlu ambil nasihat saya ini secara serius dan segera !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. http://www.kpdnkk.gov.my/kpdnkk/agensi/phi

      Delete
  6. memang sedap..beli di kompleks pekan rabu aloq staq

    ReplyDelete
  7. nak jd dealer, emel sy : babyfamily1213@gmail.com

    ReplyDelete
  8. boleh email untuk dealer x? tq. email: hanirazi.enterprise@gmail.com

    ReplyDelete
  9. Saya duk jb,boleh email saya no hp pengedar area jb..

    ReplyDelete
  10. Salam..saya berminat nk jadi dealer juga..area Butterworth
    am4n77@icloud.com

    ReplyDelete
  11. Assalammualaikum
    Minat nak jadi agent
    0176602463
    Email, sinaran9227@gmail.com
    Zulkifli

    ReplyDelete
  12. Salam... saya nak jd dealer area kulai... tolong email saya puan...

    ReplyDelete